Hikaru no Go

Japonya’da ve manga ile ilgilenen çevrelerde “HikaGo” takma adıyla da anılan “Hikaru-no Go” ya da Türkçesiyle “Hikaru’nun Go’su”, 6. sınıfa giden orta direk bir ailenin tek çocuğu Hikaru Şindo’nun kendini bulma macerasını anlatan bir manga ve anime uyarlamasının adıdır. Ana kahramanları, alelade bir ergen olarak “Kimim?” ve “Nereye gidiyorum?” sorularıyla açıkça karşılaşmadan tesadüf sonucu hayatının yolunu çizen Hikaru Şindo ile yoldaşı ve rehberi konumuna gelen hayalet Go oyuncusu Fujiwara’lı Sai’nin Go vasıtayısla kendilerine ve hayata dair farkındalıklarının artışını ve olgunlaşmalarını hikaye eder. Hikaye; ergenlik çağına ait hayatı hafife alma, yaramazlık, asilik, hırçınlık ve çalkantılarını yaşayan alelade bir çocuk olan Hikaru’nun büyükbabasının çatı katını karıştırırken bir Go tahtasına rastlayarak, Go’ya olan tutkusu ve yaşadığı derin üzüntü dolayısıyla, tahtayı mesken edinmiş bir hayalet olarak Dünya’da kalmış Fujiwara’lı Sai’yi 100 yıllık uykusundan uyandırmasıyla başlar.

Hikaru ve Sai

Hikaru’nun kendini bulmasını, yolunu çizmesini ve “adam” olma yolculuğunu Go oyunu ekseninde izleyicilerine aktarırken, Go’yu tanıtma görevi yüklenmişçesine yoğun bir şekilde oyun ve oyuncu ortamı ile ilgili tarihi bir kesit de sunmakta.

Yumi Hotta tarafından yazılıp Takeşi Obata tarafından çizilen eser 1998’de Japon Weekly Şonen Jump manga dergisinde tefrika edilmeye başlanıyor. İç kapaklarda danışman olarak Profesyonel 5 Dan Yukari Umezawa (Yoşihara) gözükse de Yukari ustanın verdiği bir demeçte kitapları yayınlanıncaya kadar görmediğini söylediği; Yumi Hotta’nın ilk başlarda eski Go öğretmeni Profesyonel 2 Dan Yoşika Mizuno’ya, daha sonraki bölümlerde Nihon Ki-in’den profesyonel oyunculara danıştığı kaydedilmiş.

1990’larda Japonya’da oyuncu kitlenin %80’inin emeklilik yaşını doldurmuş yaşlı nüfus olduğu söylenir ve “Artık bitti”, “Gençler Go ile ilgilenmiyor”, “Ulusal oyunumuza sahip çıkan kalmayacak” şeklinde görüşler kuvvet kazanırken; 1998’de manganın çıkışıyla beraber oluşan merak dalgası ve yoğun talep kimi salonların ve çalışma gruplarının nüfusunun iki katına çıkmasına yol açıyor. Aynı etki IGS gibi Go sunucularına Sai ve Hikaru türevi rumuzlarla kayıt olanların artışıyla da kendini gösteriyor. Birden bire artan ilgi BBC gibi çeşitli haber kaynaklarına konu oluyor.

Yukari Umezawa

Başarısı dolayısıyla yazar ve çizeri 2000’de erkek çocuklar (Şonen) kategorisinde Şogakukan Manga Ödülü’ne layık görülüyor. Önemli Japon manga ödüllerinden olan Şogakukan Manga Ödülü 1955 yılından beri Şogakukan Yayımcılık sponsorluğunda; genel, kızlar, oğlanlar ve çocuklar kategorilerinde verilmekte.

2001’de, Naruto ve Bleach gibi ünlü animelerin de yapımcısı, Studio Pierrot tarafından animeye adapte edilmeye başlanıyor. Fikir ilk ortaya atıldığında yapımcılar tarafından temkinle karşılanmış. Kendisi zaten yavaş (yapımcının deyişiyle “pirincin yetişme hızında”) giden bir oyunun hız ve sabırsızlıkla yoğrulu günümüzde nasıl karşılanacağını tahmin edememişler ancak bu kadar çok ilgi ve heyecan yaratan bir hikayeye sırtlarını dönemeyip denemeye karar vermişler. Yarattığı ilgi dolayısıyla aldıkları riskten memnun olmuşlar.

Yazan: Barkın Çelebican

 

0 cevaplar

Cevapla

Yazıyla ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz.
Buraya yorumlarınızı yazabilirsiniz!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir